Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Car demand modelling in the Czech Republic
Rückl, Adam ; Pertold-Gebicka, Barbara (vedoucí práce) ; Čech, František (oponent)
Cílem této práce je vytvořit a s použitím dat registrací nových vozidel v České republice odhadnout model poptávky po osobních automobilech. Sestavený model bere zvlášť v potaz faktory ovlivňující nejen poptávku, ale i nabídku, přičemž obě tyto veličiny tvoří systém simultánních rovnic. Za účelem správného odhadu je prezentována ekonometrická teorie modelu simultánních rovnic. Nejprve jsou zavedeny základní pojmy, je dokázána nekonzistence metody nejmenší čtverců a představeny vhodné metody odhadů, zejména pak dvoustupňová metoda nejmenších čtverců a nepřímá metoda nejmenších čtverců. Při následné empirické analýze bylo zjištěno, že registrace nových osobních automobilů v České republice jsou ovlivněny specifickou daňovou politikou, která do dubna 2009 neumožňovala odpočet daně z přidané hodnoty u osobních automobilů. Velká část osobních automobilů byla tedy registrována jako lehké užitkové vozy a tento fakt je při studiu poptávky po automobilech nutné vzít v potaz. Výsledky regrese pomocí dvoustupňové metody nejmenších čtverců ukázaly, že poptávka po nových automobilech v České Republice je cenově a důchodově elastická, značná citlivost poptávky byla zjištěna i na cenu ojetých automobilů jakožto jejich substitutu. Naopak u ceny paliva nebyl prokázán vliv na počet kupovaných automobilů. Největší...
Faktory ovlivňující poptávku po osobních automobilech v ČR se zaměřením na automobily s alternativním pohonem
BROMOVÁ, Michaela
Automobilový průmysl je jedním z klíčových průmyslových odvětví v České republice. Cílem této práce je identifikovat a analyzovat faktory poptávky po osobních vozidlech s alternativním pohonem v zemi. Výchozí předpoklady jsou založeny jak na stávající ekonomické teorii, tak i na vlastních úvahách autora. První část je věnována poptávce - popis obecných vlastností a ovlivňujících faktorů. Druhá část se zaměřuje na specifika poptávky na trhu osobních automobilů a analýzu faktorů ovlivňujících poptávku po automobilech v ČR. K provedení analýzy a vyhodnocení těchto faktorů budou využity statistické metody. Analyzovaná data představují údaje časových řad, které jsou pomocí patřičných metod přizpůsobeny potřebám práce. V závěru práce jsou zhodnoceny vlivy faktorů na poptávku.
Car demand modelling in the Czech Republic
Rückl, Adam ; Pertold-Gebicka, Barbara (vedoucí práce) ; Čech, František (oponent)
Cílem této práce je vytvořit a s použitím dat registrací nových vozidel v České republice odhadnout model poptávky po osobních automobilech. Sestavený model bere zvlášť v potaz faktory ovlivňující nejen poptávku, ale i nabídku, přičemž obě tyto veličiny tvoří systém simultánních rovnic. Za účelem správného odhadu je prezentována ekonometrická teorie modelu simultánních rovnic. Nejprve jsou zavedeny základní pojmy, je dokázána nekonzistence metody nejmenší čtverců a představeny vhodné metody odhadů, zejména pak dvoustupňová metoda nejmenších čtverců a nepřímá metoda nejmenších čtverců. Při následné empirické analýze bylo zjištěno, že registrace nových osobních automobilů v České republice jsou ovlivněny specifickou daňovou politikou, která do dubna 2009 neumožňovala odpočet daně z přidané hodnoty u osobních automobilů. Velká část osobních automobilů byla tedy registrována jako lehké užitkové vozy a tento fakt je při studiu poptávky po automobilech nutné vzít v potaz. Výsledky regrese pomocí dvoustupňové metody nejmenších čtverců ukázaly, že poptávka po nových automobilech v České Republice je cenově a důchodově elastická, značná citlivost poptávky byla zjištěna i na cenu ojetých automobilů jakožto jejich substitutu. Naopak u ceny paliva nebyl prokázán vliv na počet kupovaných automobilů. Největší...
Faktory ovlivňující poptávku po osobních automobilech v ČR
ČURILLOVÁ, Michaela
Bakalářská práce se věnuje hledání a analyzování faktorů ovlivňujících poptávku po osobních automobilech v České republice. Poptávka je zde reprezentována počtem registrací nových osobních automobilů na domácím trhu. Teoretická část práce se zabývá představením základních pojmů, které souvisí s poptávkou obecně. Dále charakterizuje termíny týkající se statistických metod užitých při analýze faktorů. Praktická část práce se v úvodu zaměřuje na deskripci českého automobilového průmyslu, dále zkoumá specifické faktory poptávky. Potenciální determinanty, které by na danou poptávku mohly mít významný vliv, byly zvoleny na základě literárních zdrojů a vlastních úvah autora. Byly jimi: registrace ojetých osobních automobilů, spotřebitelské ceny nových a ojetých osobních vozidel, spotřebitelské ceny pohonných hmot, průměrný příjem, počet obyvatel a zavedení ekologické daně. Ekonometrickou analýzou se podařilo zjistit, že danou poptávku nejlépe ovlivňuje souhrn všech zvolených proměnných bez poslední zmíněné proměnné, kterou je ekologická daň. Pomocí vytvořeného ekonometrického modelu je také možné předpovědět počet registrací nových osobních automobilů do budoucna, což je v praxi velmi přínosné. Tento model tedy umožňuje predikovat vývoj poptávky po osobních automobilech v České republice.
Využití leasingu při financování nákupu osobních automobilů
Rymešová, Kateřina ; Kavka, Miroslav (vedoucí práce) ; Mimra, Miroslav (oponent)
Cílem této bakalářské práce je podrobné seznámení s možnostmi financování nákupu osobních automobilů se zaměřením na leasing. Práce je rozdělena na dvě části. První a obsáhlejší část se nazývá literární rešerše a je zaměřena na teoretická východiska, kde je důležitým aspektem věnování se podrobnému popisu, seznámení, historii leasingu a jeho typů. Dále je tato práce obohacena o problematiku ukazatelů ekonomické efektivnosti investic a finanční analýzy. Druhá část bakalářské práce je část praktická, kde je hlavní myšlenkou porovnání všech základních typů leasingových operací a úvěru v praxi.
Analýza marketingové komunikace automobilek na českém masmediálním trhu
Joukl, Jiří ; Novák, Michal (vedoucí práce) ; Haucková, Marta (oponent)
Cílem této práce je popsat reklamu, mediální plánování, jednotlivá média a charakterizovat český automobilový trh. Následně provést analýzu reklam na osobní automobily v roce 2013 v televizi, v rádiu a v tisku. Obecně charakterizovat reklamy na masmediálním trhu a zjistit jak jsou tato média využívána a identifikovat jejich vzájemné odlišnosti. Na závěr se zaměřit na prvních 5 automobilových značek podle pořadí na trhu a zjistit plánování propagace na jejich jednotlivé modely. K této analýze budou využívány popisné statistiky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.